پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
دادستان کل کشور گفت: از ضرورتی‌ترین مسایل برای دستگاه قضا و جامعه، ارتباط تنگاتنگ و تعامل تعریف شده میان مراجع علمی و حوزه‌های دانشگاهی با قضات است.
شعار سال: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری عصر پنجشنبه در مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات ملی دادگاه مجازی در مشهد افزود: امروزه موضوعات بسیار پیچیده، تخصصی، گسترده و پدیده‌های نو به حوزه حقوق و قضاوت وارد شده است.

وی ادامه داد: براین اساس پرونده‌های فراوان با موضوعات بسیار نو و بی سابقه در مقایسه با سال‌های گذشته بخصوص در حوزه‌های اقتصادی و بانکداری وجود دارد که نشان از حجم بالای گستردگی و تنوع موضوعات جدید است.

دادستان کل کشور گفت: در این زمینه دانشگاه و حوزه‌های علمی باید به ما کمک کنند.
 
بهترین منشور نمایانگر شرایط و ویژگی‌های قاضی در جامعه اسلامی، عهدنامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر است

وی افزود: در شرایط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز و تنوع جرایم و تخلفات و پیشرفت‌های عجیب مجرمان و متخلفان لازم است دستگاه قضا به تجهیزات تخصصی و دانش مربوط به آن مجهز گردد.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: در شرایط شیوع ویروس کرونا یک سری از امور، تحقیقات و جلسات رسیدگی به صورت مجازی و با استفاده از این ظرفیت در دادگستری انجام شده که قابل توجه است.

وی با بیان اینکه قاضی در نظام جمهوری اسلامی با یک واسطه منصوب، ولی فقیه است، گفت: بنابراین قضات در این نظام مسوولیت سنگینی دارند و باید در چارچوب قوانین و مقررات گام بردارند.

دادستان کل کشور از جمله وظایف حکومت در برابر قضات را نیز نظارت و کنترل انجام وظایف از سوی قاضی، پرداخت حقوق به میزانی که مانع از جذب و کشش او به سوی کار خلاف و دریافت رشوه شود و اعطای جایگاه رفیع به قاضی دانست.

وی با بیان اینکه بهترین منشور نمایانگر شرایط و ویژگی‌های قاضی در جامعه اسلامی، عهدنامه حضرت امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر است. افزود: در این منشور ۱۳ ویژگی برای قاضی تعریف و بیان شده است که در هیچ کجای دنیا سابقه و مثال ندارد.

مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات ملی دادگاه مجازی با رقابت میان تیم‌های دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علمی و کاربردی دادگستری در پرونده نمادین بازسازی قتل در چهارشنبه سوری و با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از استادان و دانشجویان رشته حقوق، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۲۶۰۶۵۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
اینکه کل کشور اومده تموم کارهای مرتبط با دانشگاه خودش از دست داده واقعا اشتباهات زیادی رو به وجود میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین